עבודה נכונה של בניית אתרים היא כזו הבונה אתרים בצורה נכונה ומאפשרת לאתר לקבל חשיפה בזכות הדרך שבה הוא בנוי ומעוצב. הדרך הטובה ביותר לבניית אתרים היא לבנות אותם בצורה המתאימה לקידום במנועי החיפוש, הרי מנועי החיפוש הם הכלי הראשון במעלה להשגת תנועה באינטרנט. בניית אתרים נכונה היא כזו הלוקחת בחשבון את כל הדברים שחשובים לאתר אינטרנט:
1. בניית אתרים נכונה לוקחת בחשבון את המראה החיצוני של האתר שלכם. עוד הרבה לפני שהאתר נמצא באוויר ופונה לגולשים, צריך לקחת בחשבון את העובדות הבאות: גולש ממוצע נשאר באתר חדש שהוא לא מכיר בדיוק שניה אחת, אחרי השנייה הראשונה הוא מחליט האם האתר הזה הוא כזה ששווה להישאר בו או כזה ששווה לצאת ממנו. לכן הרבה לפני שהאתר קיים עוד בתהליך בניית אתרים צריך לקחת בחשבון איך הלקוחות יראו את האתר ברגע שייכנסו אליו. הרי תנסו להחליט בעצמכם. נניח אתם פותחים אתר כל שהוא שהגעתם אליו בפעם הראשונה, אם העיצוב מוצא חן בעיניכם ואתם מרגישים שהאתר הוא מושקע ואיכותי, אתם יכולים להישאר בו ולהמשיך לגלוש בו, אם נדמה לכם לרגע שזה לא זה, אתם סוגרים את האתר וממשיכים הלאה. חשוב לקחת את כל הדברים הללו בחשבון, בתהליך בניית אתרים צריך לקחת בחשבון איך הגולשים יראו את האתר.
2. שיווקיות האתר. נכון שזה נשמע קצת רחב אבל זה בהחלט נקודה שצריך לחשוב עליה מראש. מה זה אומר שיווקיות האתר? חברה ללא ניסיון בבניית אתרים, רק רוצה לעלות את האתר לאוויר ולעבור לפרויקט הבא שלה. לעומתה חברה מקצועית שעוסקת בבניית אתרים, תחשוב על הרבה דברים אחרים שהם מעבר לכסף. האם צור קשר צריך להיות בצד שמאל או בצד ימין? כמה רובריקות צריכות להיות בטופס צור קשר? איזה צבעי רקע מתאימים לאתר שלכם ולמה? כל אלה הן שאלות הקשורות לשיווקיות האתר, החשיבות שלהן היא מכרעת וגם תשפיע על איך ייבנה האתר. אם אנחנו יודעים מראש למשל שחלק מהפעולות שבעל האתר רוצה לעשות זה קידום אתרים, אז אנחנו נבנה לו את האתר מראש בצורה כזו שתאפשר לו להוסיף תוכן לאתר שלו בכל זמן הרצוי לו.
3. סקירה מקיפה של הענף המדובר וההתרחשויות בו. אופנת האינטרנט בישראל משתנה במהירות רבה מאוד, שרק הולכת וגוברת ככל שמדובר בענפים יותר טכנולוגיים. לכן לפני בניית האתר, צריך לנסות ולבחון את הכיוונים שאליהם מתקדם הענף שאליו הולך להשתייך האתר הזה, כדי לתכנן את עיצוב העתידי שלו בצורה נכונה. הרי למשל לפני ארבע שנים היה מקובל מאוד באתרים מתחום הפרסום לעשות דף בית מפלאש. עברו כמה שנים ספורות בלבד וכל האתרים של משרדי הפרסום הגדולים, נראים ישנים ולא אטרקטיביים בכלל. מה קרה? כל מה שקרה זה סך הכל שינוי באופנה. לכן לפני תחילת בניית אתרים צריך לחשוב על כל הדברים האלו, למה לבנות אתר חדש לגמרי בסגנון מסוים, אם יכולים לחזות מראש שתוך שנה הוא יהיה ישן מאוד.
4. בניית אתר מסחרי. לפני שבונים אתרים מסחריים, חשוב מאוד להבין מה הרעיון של אתר מסחר. אתר מסחר הוא נועד אך ורק למכירת מוצרים באינטרנט ולא שום דבר אחר. הבעיה הגדולה של בניית אתרים מתחום אתרי מסחר און ליין היא שלא ניתן לעצב אותם כמו אתרי תדמית אחרים. צריך לקחת בחשבון שאם בונים אתר מסחר און לייני, הוא ככל הנראה יהיה פחות מעוצב.